Jesteś tutaj: HomeNakielski

Dworzec kolejowy w Żninie dzisiaj

Napisane przez wtorek, 12 styczeń 2016 23:38

W maju 2004 roku oficjalnie został zamknięty ruch kolejowy pomiędzy Inowrocławiem i Żninem. Kilkanaście lat wcześniej zamknięto odcinek Szubin – Żnin, który w 1993 roku został rozebrany. Żnin jest zaliczany zatem do miast powiatowych, bez funkcjonującej kolei.

Jasiakiewicz liczy na wsparcie JASPERS dla linii kolejowej nr 356

Napisane przez niedziela, 10 styczeń 2016 22:42

Proponowane przez Zarząd Województwa zapisy Planu Spójności Komunikacyjnej Drogowej i Kolejowej są w północno-zachodniej części województwa kujawsko-pomorskiego odbierane jako krzywdzące. Eliminują one bowiem z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego odcinka Bydgoszcz – Szubin – Kcynia linii kolejowej nr 356, choć pierwotnie został on zapisany w dokumencie przyjętym przez Komisję Europejską. Zamiast tego pojawiły się nowe pomysły inwestycyjne Zarządu Województwa zlokalizowane w okolicach Torunia i Grudziądza.

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Piotr Stomma wskazuje, że Zarząd Województwa uznał, że rewitalizacja linii kolejowej nr 356 od Bydgoszczy przez Szubin i Kcynię do granicy województwa, ma mniejszy priorytet od innych inwestycji. Interpelacje w tej sprawie składał poseł Paweł Skutecki.

Noc sylwestrowa z roku 1918/1918 na kcyńskim dworcu

Napisane przez sobota, 02 styczeń 2016 12:45

Powstanie Wielkopolskie wybuchło 27 grudnia 1918 roku i jak wielokrotnie wspominaliśmy na naszych łamach, dość szybko rozpowszechniło się swoim zasięgiem na Kujawy i Pałuki. Czwartego dnia powstania (31 grudnia), ważne wydarzenia działy się na dworcu kolejowym w Kcyni, gdzie powstańcy w noc sylwestrową toczyli bój o miasto i uzbrojenie Niemców.

W piśmie do posła Pawła Skuteckiego marszałek Piotr Całbecki wyraża stanowisko, iż ciężar rewitalizacji linii kolejowej nr 356 powinno wziąć na siebie PKP PLK, gdyż RPO, którym on dysponuje, pełni tylko rolę uzupełniającą dla funduszy którymi dysponuje minister infrastruktury.

W czwartek Komisja Polityki Regionalnej, Rozwoju Województwa i Infrastruktury podsumowano prowadzone jesienią konsultacje społeczne nad Planem Spójności Komunikacyjnej Drogowej i Kolejowej, kluczowego dokumentu dla rozdziału funduszy na infrastrukturę drogową i kolejową z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Linia nr 281 znajdzie się w Planie Spójności Komunikacyjnej

Napisane przez środa, 16 grudzień 2015 17:29

Na posiedzeniu Komisji Polityki Regionalnej, Rozwoju Województwa i Infrastruktury Sejmiku Województwa w dniu 3 grudnia marszałek Piotr Całbecki zapowiedział, że odcinek Nakło – Kcynia linia kolejowej nr 281 znajdzie się wśród wojewódzkich priorytetów.

Komentarze

Warte obejrzenia

Kosma Złotowski

Radio Maryja o działaniach posła do Parlamentu Europejskiego Kosmy Złotowskiego:

Jedyną grupą, która naprawdę straci na tych przepisach, będą przestrzegające prawa małe i średnie firmy, które często funkcjonują na granicy opłacalności. Odebranie im jednolitego narzędzia, które pozwala im konkurować na rynku europejskim, to ich faktyczna likwidacjazaznaczył Kosma Złotowski.

 

Więcej o sprawie przeczytać można pod tym linkiem

  • Możemy stracić środki z Unii Europejskiej

    Do Urzędu Marszałkowskiego trafiło pismo, z którego wynika, że jeżeli województwo kujawsko-pomorskie nie przyśpieszy wykorzystania funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego, to część pieniędzy nam dedykowanych trafić może do innych województw. Marszałek Piotr Całbecki sprawę jednak bagatelizuje.

  • Czy się stoi czy się leży – zawsze kasa się należy

    Powiedzenie kojarzą się z okresem PRL ma szansę znowu stać się popularne, w Unii Europejskiej coraz głośniejsze stają się głosy dotyczące ustanowienia dochodu bezwarunkowego, czyli jakiejś kwoty, która należeć będzie każdemu obywatelowi niezależnie od tego czy pracuje czy nic nie robi. Na polski grunt pomysł ten wchodzi za sprawą partii Razem – czy rozpocznie on na polskiej lewicy wyścig na to kto obieca więcej?

Wiadomości z regionu

Śledź nas

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.