Dofinansowanie usuwania azbestu



W Gminie Mrocza powstał zamysł o zwrócenie się po środki finansowe do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu celem pomocy przy usuwaniu azbestu.

Przykładowo otrzymać tę dotację mogą: jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, kościoły, związki wyznaniowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Warto jednak zaznaczyć, że owe dofinansowanie nie dotyczy pokrycia nakładów pieniężnych nowych materiałów na dach. W chwili obecnej w Gminie Mrocza mieszkańcy mogą składać dokumenty umożliwiające pokrycie kosztów likwidacji azbestu. Obejmują je następujące działania: demontaż, transport, unieszkodliwienie/ zabezpieczenie odpadów. Przy tym przedsięwzięciu stawiane są pewne wymogi – umiejscowienie na terenie gminy, a także nieruchomości zawarte być muszą w gminnym programie usuwania azbestu. Wnioski można składać w gminie do 8 lutego 2013 roku.

 

Wymaganymi dokumentami oprócz wniosku są:

– zgłoszenie lub pozwolenie na budowę w zależności od zakresu prowadzonych prac (uwierzytelnione kopie) – wydaje je Starostwo Powiatowe w  Nakle nad Notecią,
– oświadczenie każdego z właścicieli nieruchomości o zobligowaniu do przeprowadzenia zadania do końca roku oraz jego rozliczenia po uzyskaniu dofinansowania.

 

Szczegółowych informacji udziela Referat Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, pok. nr 108, podinspektor ds. ochrony środowiska, tel. (52) 386 74 26.