Za elewatorem zbożowym niedaleko pozostałościach po Wyszogrodzie zauważyć możemy wybetonowane nabrzeże do potrzeb portowych i dość dziwnie wyglądające pozostałości pewnej konstrukcji. W tym miejscu kilkadziesiąt lat temu cumowały barki ze zbożem i za pomocą urządzenia taśmowego zboże było transportowane do elewatora. Była to jedna z ostatnich inwestycji w mieście Fordon przed włączeniem go do granic Bydgoszczy.
Budowa słodowni i elewatora zbożowego były jedynymi inwestycjami, które w drugiej połowie XX wieku były finansowane z budżetu państwa na terenie Fordonu. Budowa tego kolosa kosztowała ponad 300 mln zł, był to obiekt jednak w pełni zautomatyzowany, pracujący na najnowszych maszynach. Ta inwestycja zakończyła się w 1971 roku, czyli na kilka miesięcy przed włączeniem miasta do granic większej Bydgoszczy.
Po taśmie transportującej zboże pozostały do dzisiaj tylko elementy budowli, w tym dość wysoka wieża. Wszystko zostało zarośnięte przez krzaki, z daleka ciężko jest nawet zauważyć, że nabrzeże jest wykonane z betonu.
Elewator leży w okolicach pozostałości po historycznym Wyszogrodzie, ale przede wszystkim w przemysłowej części Fordonu. Obok znajdowała się obecnie wyburzana cegielnia oraz inne mniejsze zakłady.
Stąd wychodziła kiedyś z elewatora cała instalacja do transportu zboża z barek