Schreiber odpowiada Olszewskiemu

Schreiber odpowiada Olszewskiemu

W poniedziałek na konferencji prasowej poseł Paweł Olszewski stwierdził, iż zmiana rządu w październikowych wyborach przyniosła negatywne skutki dla Bydgoszczy. Wymienił w tym zakresie chociażby niepowstanie Zarządu Dorzecza Wisły oraz wyraził obawę, iż nie powstanie Metropolia Bydgoszcz a droga ekspresowa S-10 zostanie zrealizowana z opóźnienie. Parlamentarzyście PO odpowiada w liście otwartym poseł PiS Łukasz Schreiber.

 

Szerzej o zarzutach posła Olszewskiego Zdaniem posła PO rządy PiS to niedobra zmiana dla Bydgoszczy.

 

Poseł Łukasz Schreiber uważa zdziwienie, że parlamentarzysta Platformy Obywatelskiej rząd PiS rozlicza już po czterech miesiącach, gdy poprzednia ekipa rządząca odpowiada za szereg niezrealizowanych obietnic. Schreiber część z nich wymienia: niewybudowanie drogi S-5 zgodnie z obietnicą do 2012 roku; powołania bydgoskiego marszałka województwa; otwarcia w 2015 roku delegatury CBA w Bydgoszczy; podjęcie inicjatywy utworzenia Uniwersytetu Medycznego dopiero w kampanii wyborczej po 8 latach rządów koalicji PO – PSL.

 

Schreiber nawiązuje również do zarzuty Olszewskiego w sprawie Zarządu Dorzecza Wisły i przypomina, że była to obietnica również poprzedniego rządu, która nie została zrealizowana, gdyż do końca kadencji stosownego projektu ustawy nie przyjęła nawet Rada Ministrów, nie mówiąc już o skierowaniu projektu do Sejmu.

 

Gdyby miał Pan taką ochotę, jestem gotowy do dyskusji zamiast przerzucania się odpowiedzialnością na konferencjach prasowych. Ponawiam apel o współpracę, a jeżeli Panu nie w smak, to przynajmniej o rzeczową debatę, gdzie będzie można skonfrontować z rzeczywistością pojawiające się w obiegu medialnym niesłuszne i chybione ataki opozycji. Proszę dać nam chociażby jedną trzecią czasu, który miała Platforma, a później wyciągać wnioski – kończy poseł Łukasz Schreiber.

 

Parlamentarzysta PiS chwali się również przedstawioną przed kilkoma dniami strategią rozwoju dróg wodnych – gdzie aż trzy z czterech priorytetów zarysowanych przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, będą miały znaczenie dla Bydgoszczy.

 

Szerzej o strategii dotyczącej dróg wodnych pisaliśmyMinisterstwo chce wydać 31,5 mld zł na poprawę żeglowności na Wiśle.