Każdy zagorzały czytelnik, który często kupuje książki, z czasem staje przed trudnym dylematem – co zrobić z już przeczytanymi pozycjami, które zajmują naprawdę dużo miejsca? Niewiele osób mieszka w na tyle dużych domach, że może pozwolić sobie na stworzenie biblioteki z prawdziwego zdarzenia. W takiej sytuacji warto skorzystać z możliwości sprzedania książek przez internet. To rozwiązanie, dzięki któremu można zyskać fundusze i przestrzeń na kolejne pozycje.
Gdzie sprzedać książki?
Jednym ze sprawdzonych rozwiązań jest sprzedaż książek do antykwariatu, np. skupksiazek.pl. To miejsce, w którym skupowane są pozycje zarówno od osób prywatnych, jak i instytucji czy firm. Szczególnie poszukiwane są książki oraz księgozbiory naukowe i popularnonaukowe, do nauki języków obcych, obcojęzyczne, literatury faktu i wydane przed rokiem 1950. Chętnie skupowane są również albumy, poradniki, przewodniki oraz książki podróżnicze.
Sprzedaż książek w ten sposób jest naprawdę prosta, dlatego z tego rozwiązania korzysta wiele osób. Ze skupu książek warto skorzystać zwłaszcza wtedy, gdy księgozbiór jest naprawdę obszerny. Jest to szczególnie opłacalne, jeśli wśród pozycji znajdują się tzw. białe kruki czy bardzo stare wydania książek.
Jak sprzedać książki w skupie?
Pierwszym krokiem jest skontaktowanie się ze skupem, np. telefonicznie lub poprzez e-mail. W trakcie rozmowy dokonywana jest wstępna weryfikacja pod kątem merytorycznej oraz handlowej zawartości księgozbioru. Po pomyślnym przejściu tego etapu sprzedający proszony jest o stworzenie listy tytułów. Należy w niej uwzględnić tytuł, autora oraz rok wydania. Można też wykonać zdjęcia. Sprzedający może liczyć na zakup gotówkowy lub rozliczenie komisowe. Oferta przygotowywana jest zwykle w ciągu jednego dnia.
Po księgozbiór firma dojeżdża na własny koszt, a podczas spotkania podpisywana jest umowa sprzedaży lub umowa komisowa. W przypadku mniejszej ilości książek po ich odbiór może zostać wysłany kurier. Po przewiezieniu księgozbioru każda pozycja jest wyceniana i wprowadzana na platformę sprzedażową.