Rozwój międzygminnych linii autobusowych napotyka na problemy



Od 1 września planuje się zwiększenie częstotliwości funkcjonowania linii autobusowych nr 91, 96 i 92 obsługujących gminę Białe Błota. Porozumienie z Białe Błota z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zawarły, ale do dzisiaj nie zabezpieczyły na to środków finansowych. Pojawia się też problem taborowy MZK.

 

Gmina Białe Błota w utrzymaniu wspomnianych trzech linii autobusowych partycypuje na poziomie 2 mln zł. W poniedziałek odbywała się nadzwyczajna sesja gminy Białe Błota, na której wójt Dariusz Fundator wnioskował do radnych o przekazanie dodatkowych 224 tys. zł, aby zgodnie z porozumieniem zawartym z ZDMiKP w Bydgoszczy zwiększyć częstotliwość linii nr 91, 96 i 92.

 

Radni projekt korekty budżetowej otrzymali niespełna na godzinę przed sesją, dlatego wniosek o włączenie jej do porządku obrad upadł w głosowaniu. Radni wskazywali, że potrzebują czasu na zapoznanie się z propozycją. Do tematu Rada Gminy ma wrócić 27 sierpnia.

 

Wójt przewiduje, że w 2020 roku gmina dopłaci do międzygminnych połączeń autobusowych ponad 3 mln zł, a to za sprawą planowanego wydłużenia linii nr 62, aż do Lochowic (z pętli Garbary ). Wstępnie rozważano funkcjonowanie dwóch kursów do Łochowic już od listopada, ale jak poinformowała wicewójt Anna Jankowska – Cepak o przesunięcie terminu na przełom 2019 i 2020 roku zawnioskował ZDMiKP. Z powodu czołowego zderzenia dwóch autobusów na ulicy Bernardyńskiej, w czerwcu bieżącego roku, MZK ma mieć problem z brakami taborowymi.