Ścieżka rowerowa wzdłuż Focha przygotowana do budowy



Fot: Paweł Zielke

W ostatnich miesiącach powstało kilka kilometrów ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej oraz w obrębie ronda Grunwaldzkiego. Są już plany budowy wydłużenia tego traktu przez ulicę Focha do samej Starówki. Właściwie planowano już wkrótce rozpocząć nawet budowę, ale z powodu braku wykonawców nie udało się rozstrzygnąć przetargu.

 

Po stronie północnej od ronda Grunwaldzkiego mamy już ścieżkę rowerową biegnącą przez skrzyżowanie z ulicą Królowej Jadwigi, aż do ulicy Garbary, a następnie odcinek traktu pieszo-rowerowego. Plany zakładają, aby na wysokości Opery Nova powstał zjazd dla rowerów w kierunku ulicy Marcinkowskiego, przez co sprawną komunikację z rondem Grunwaldzkim zyska Śródmieście. Obecnie rowerzyści muszą znosić rowery, co nie jest zbyt wygodne rozwiązane.

 

Po stronie południowej planuje się budowę traktu rowerowego od ronda Grunwaldzkiego, poprzez skrzyżowanie z ulicą Czartoryskiego, a następnie budowę pochylni nieopodal Opery Nova, która pozwoli rowerzystą wygodnie zjechać na bulwary prezydenta Narutowicza, czyli nabrzeże nieopodal Opery Nova. Tam wyznaczony będzie trakt dla rowerów biegnący, aż do ulicy Mostowej.

 

Koncepcja budowy zjazdów rowerowych z ulicy Focha w kierunku nabrzeża Narutowicza (na dole) oraz ulicy Marcinowskiego (na górze) / materiał przetargowy

 

Na wysokości pochylni umożliwiających zjazdy na nabrzeże Narutowicza oraz w ulicę Marcinkowskiego, powstanie przejazd rowerowy przecinający ulicę Focha oraz tory tramwajowe.

 

W dalszych planach znajduje się też przebudowa skrzyżowania Focha z ulicami Mostową i Gdańską, aby stało się bardziej atrakcyjne dla rowerzystów.

 

Realizacja tych zamierzeń sprawi, że ze Starego Rynku będziemy mogli bezpiecznie przejechać rowerem, aż do Koronowa, bowiem zakończona ostatnio budowa infrastruktury rowerowej przy ulicy Grunwaldzkiej, łączy się z istniejącymi już od dawna drogami rowerowymi wzdłuż ulicy Nad Torem, które z kolei łączą się ze zbudowaną kilka lat ścieżką od granic Bydgoszczy do Koronowa, z wykorzystaniem dawnego mostu kolejki wąskotorowej. Rowerzyści mają do wyboru czy od ronda Grunwaldzkiego udadzą się nowymi ścieżkami wzdłuż Grunwaldzkiej, czy pojadą w kierunku zachodnich malowniczym parkiem nad Kanałem Bydgoskim, który w tym roku najprawdopodobniej przejdzie rewitalizację w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.