Media społecznościowe i aukcyjne walczą z dezinformacją i spekulacją

Sytuacja zagrożenia epidemiologicznego pokazuje jak dużym problemem mogą być tzw. fake newsy w internecie, informacje zmanipulowane, bądź nie w pełni prawdziwe. Ministerstwo Cyfryzacji chwali się z dobrej współpracy z portalami Twitter oraz Allegro.

Chcąc wyszukać informacje o koronawirusie na Twitterze, serwis wyświetli nam komunikat – Rzetelne informacje z pierwszej ręki. Sprawdzone informacje na temat koronawirusa (COVID-19) znajdziesz na stronach Ministerstwa Zdrowia (MZ).

 

– To efekt naszej współpracy nakierowanej na walkę z dezinformacją na temat zagrożenia koronawirusem. Polska jest jednym z kilkunastu krajów, w którym Twitter – na nasza prośbę – uruchomił taki monit – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Rozmawiamy także z innymi platformami, na których wkrótce także powinny pojawić się takie komunikaty – dodaje szef MC.

 

Najbliższa współpraca rządu odbywa się z serwisem aukcyjnym Allegro. W ostatnim czasie pojawiały się informacje, że znacząco podrożały najpotrzebniejsze produkty np. maski ochronne. Cenom przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Użytkownicy Allegro sprzedający tego typu produkt są dodatkowo informowani o przepisach, portal również usuwa oferty uznawane za spekulacyjne. Nie można również w tytułach ofert używać słowa koronawirus. W weekend usunięto ponad tysiąc ofert.