Ponad 3,6 mln kilometrów przejechało we wrześniu prawie 16 tys. uczestników rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski – co szacuje się jako ograniczenie śladu smogowego o 134 tony. Drugi rok z rzędu wygrała Nowa Sól, Metropolia Bydgoszcz, jednocześnie pomysłodawca i główny koordynator zabawy, uplasowała się na 8 miejscu.
Dzisiaj w bydgoskim ratuszu odbyło się oficjalne podsumowanie II edycji Rowerowej Stolicy Polski – Wygraliśmy po raz drugi i nie planujemy się zatrzymywać. W tym roku podwoiliśmy liczbę zdobytych punktów, a to oznacza tylko jedno. Rowerowa Stolica Polski to nie tylko rywalizacja między miastami, czy mieszkańcami. Wartością dodaną tego projektu jest integracja mieszkańców – powiedział prezydent Nowej Soli, Jacek Milewski, łącząc się zdalnie z Bydgoszczą.
Uczestnicy z Metropolii Bydgoszcz do ogólnej liczby przejechanych kilometrów wnieśli sporą cegłę w postaci blisko 800 tys. kilometrów. Klasyfikacja opierała się natomiast o liczbę zdobytych punktów, które były przeliczane w oparciu o przejechane kilometry i populację. Obszar Metropolii Bydgoszcz liczy ponad 0,5 mln mieszkańców, stąd też 800 tys. km dało dopiero 9 lokatę. Nie chodzi jednak typowo o miejsce na podium, ale jak przyznał prezydent Nowej Soli o integrację mieszkańców i promowanie roweru jako środka transportu, co przynosi przede wszystkim korzyści ekologiczne i zdrowotne. W rywalizacji wzięły 44 miasta.
Drugie miejsce zajęła Biała Podlaska, której mieszkaniec Pan Jacek przejechał samemu 7 tys. km, uzyskując najlepszy indywidualny wynik.
Nie zapadła jeszcze decyzja w jakim miesiącu 2021 roku będziemy rywalizować w trzeciej edycji Rowerowej Stolicy Polski. Pierwotnie w tym roku mieliśmy rywalizować w maju, tak też w ankiecie proponowali uczestnicy, ale z uwagi na wprowadzony z powodu Covid-19 lockdown przesunięto rywalizację na wrzesień. W grze jest rozważany także termin czerwcowy. Każdy posiadacz aplikacji logują się na nią, jest proszony o wyrażenie swojej opinii co do miesiąca przyszłej edycji.