Budowę obwodnicy Sępólna Krajeńskiego planuje się do 2026 roku, ale wszystko zależeć będzie od innych uwarunkowań

Wiceminister Rafał Weber odpowiadając na interpelację informuje posła Bartosza Kownackiego, że budowa obwodnicy Sępólna Krajeńskiego to dla jego resortu priorytetowa inwestycja. Zdaniem ministra kluczowa będzie jednak dobra współpraca władz lokalnych z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w przygotowaniu inwestycji.

Jeszcze w 2019 roku zakładano, że wybór wykonawcy prac budowlanych dla tej inwestycji nastąpi w bieżącym roku, zaś inwestycja będzie gotowa w 2025 roku. Przetarg szybko raczej nie zostanie jednak ogłoszony z uwagi na duże opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji środowiskowej – harmonogram zakładał załatwienie tej formalności przed końcem 2019 roku, tymczasem nie udało się tego uczynić do dzisiaj – ostatni wyznaczony termin wydania decyzji środowiskowej do 22 marca, ale może on ulec przesunięciu. Trzeba się też liczyć z tym, że mogą pojawić się odwołania do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, przez co procedura wydłuży się o kolejne miesiące.

 

Interpelację, w związku z przeciągającymi się pracami nad decyzją środowiskową złożył poseł Bartosz Kownacki. W odpowiedzi wiceminister Rafał Weber wyjaśnił – Przyczyną przedłużania się momentu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego było zawieszanie, m.in. w maju 2020 r., przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy postępowania administracyjnego oraz wezwanie do uzupełnienia przekazanego,przez wykonawcę dokumentacji, raportu oddziaływania na środowisko w zakresie zagadnień dotyczących ochrony przyrody, ochrony powietrzna i klimatu akustycznego, gospodarki odpadami, a także oddziaływaniana wody powierzchniowe i podziemne.

 

RDOŚ w Bydgoszczy miało oczekiwać uzgodnienia wariantów przebiegu obwodnicy z Radą Miejską w Sępólnie Krajeńskim. Ministerstwo zapowiada ogłoszenie przetargu zaraz po załatwieniu sprawy decyzji środowiskowej. Na dzisiaj harmonogram zakłada przeprowadzenie prac w latach 2023-2026. Formalnie mamy zatem już ujęte kilka miesięcy opóźnienia.