Wiceminister Rafał Weber odpowiadając na interpelację informuje posła Bartosza Kownackiego, że budowa obwodnicy Sępólna Krajeńskiego to dla jego resortu priorytetowa inwestycja. Zdaniem ministra kluczowa będzie jednak dobra współpraca władz lokalnych z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w przygotowaniu inwestycji.
Jeszcze w 2019 roku zakładano, że wybór wykonawcy prac budowlanych dla tej inwestycji nastąpi w bieżącym roku, zaś inwestycja będzie gotowa w 2025 roku. Przetarg szybko raczej nie zostanie jednak ogłoszony z uwagi na duże opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji środowiskowej – harmonogram zakładał załatwienie tej formalności przed końcem 2019 roku, tymczasem nie udało się tego uczynić do dzisiaj – ostatni wyznaczony termin wydania decyzji środowiskowej do 22 marca, ale może on ulec przesunięciu. Trzeba się też liczyć z tym, że mogą pojawić się odwołania do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, przez co procedura wydłuży się o kolejne miesiące.
Interpelację, w związku z przeciągającymi się pracami nad decyzją środowiskową złożył poseł Bartosz Kownacki. W odpowiedzi wiceminister Rafał Weber wyjaśnił – Przyczyną przedłużania się momentu wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego było zawieszanie, m.in. w maju 2020 r., przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy postępowania administracyjnego oraz wezwanie do uzupełnienia przekazanego,przez wykonawcę dokumentacji, raportu oddziaływania na środowisko w zakresie zagadnień dotyczących ochrony przyrody, ochrony powietrzna i klimatu akustycznego, gospodarki odpadami, a także oddziaływaniana wody powierzchniowe i podziemne.
RDOŚ w Bydgoszczy miało oczekiwać uzgodnienia wariantów przebiegu obwodnicy z Radą Miejską w Sępólnie Krajeńskim. Ministerstwo zapowiada ogłoszenie przetargu zaraz po załatwieniu sprawy decyzji środowiskowej. Na dzisiaj harmonogram zakłada przeprowadzenie prac w latach 2023-2026. Formalnie mamy zatem już ujęte kilka miesięcy opóźnienia.