Koncepcja Emilianowa opublikowana została w ,,Baltic Transport Journal”



Wstępna wizualizacja

,,Baltic Transport Journal” to anglojęzyczne czasopismo branżowe dedykowane odbiorcom z branży logistycznej zainteresowanych regionu Morza Bałtyckiego, od Niemiec, przez Rosję, Kraje Bałtyckie, po Skandynawię. Siedziba redakcji znajduje się w Gdyni. W numerze 5/2020 – wrzesień-październik ukazała się publikacja sponsorowana poświęcona Węzłowi Logistycznemu Bydgoszcz.

 

Na początku należy wyjaśnić dlaczego tego typu publikacje są cenne. Mamy do czynienia z branżowym periodykiem, wśród którego odbiorców znajdują się np. operatorzy logistyczni, czyli potencjalni kontrahenci nowo powstających terminali. Do tej pory o kujawsko-pomorskim mówiło się w branży głównie za sprawą pomysłu na port rzeczny na Wiśle. Wynikało to z tego, że na konferencjach branżowych była dość usilnie ta koncepcja przez Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałowski promowana. Właściwie tylko od ostatnich dwóch lat przebija się koncepcja terminalu kolejowego w Emilianowie.

 

,,From analysis to execution – Setting up the Bydgoszcz Logistics Node”

Tak zatytułowana jest publikacja (w języku angielskim) poświęcona Węzłowi Logistycznemu Bydgoszczy, w której pojawia się wzmianka o planowanym terminalu kolejowym Bydgoszcz – Emilianowo, które miałoby w przyszłości współpracować z portem na Wiśle Bydgoszcz – Solec Kujawski. W publikacji wspomina się, że docelowo Węzeł Logistyczny Bydgoszcz chce obsługiwać zarówno przewozy z zachodniej i wschodniej Europy, ze Skandynawii oraz z Chin.

 

Autorami publikacji są pracownicy Kujawsko-Pomorskie Urzędu Marszałkowskiego, a została ona sfinansowana w ramach promocji projektu COMBINE. Projekt COMBINE finansowany przez Unię Europejską w ramach Interreg skupia się rozwiązywaniu problematyki tzw. ostatniej mili dla terminali multimodalnych. W praktyce COMBINE ma się przysłużyć poprawie dostępności komunikacyjnej terminalu w Emilianowie oraz portu na Wiśle.