Likwidacja linii autobusowej nr 20, zmiana tras 4 linii oraz nowe priorytety na liniach – takie zmiany już od 1 maja wejdą w życie w inowrocławskim MPK. Ma to przynieść miastu oszczędności, bowiem w dobie inflacji utrzymanie komunikacji miejskiej jest coraz bardziej deficytowe. Władze Inowrocławia tłumaczą, że starają się głównie szukać oszczędności poprzez lepszą synchronizację rozkładów, aby uniknąć dublujących się autobusów. Czas pokaże, czy faktycznie będzie to poprawa oferty przewozowej.
Zmiany były najpierw konsultowane społecznie, propozycję reorganizacji sieci opracowała firma Public Transport Consulting. Oprócz likwidacji wspomnianej linii nr 20, dojdzie do korekt tras na liniach 1, 12, 21 i 28. Wzamian linia nr 1 ma kursować co 15 minut, natomiast dla linii: 3,4 ,12 ,16 i 21 priorytet wyniesie 30 minut.
Najważniejsze zmiany:
Linia nr 1 nie będzie jeździć już do Osiedla Bydgoskiego (te kursy mają przejąć linie 16 i 21);
Linia nr 12 nie będzie jeździć ulicą Długą, pomiędzy przystankami Jacewska i Świętego Ducha pojawi się też przystanek Działowa, natomiast pomiędzy przystankami Miechowica – Szymborska, przystanek Długa
Linia 21 pojedzie: (wybrane kursy: SŁAWĘCINEK: DZIAŁKI – INOWROCŁAW: Szosa Bydgoska lub OSIEDLE BYDGOSKIE – Szosa Bydgoska – Dworcowa – Szklarska) DWORZEC PKP – Szklarska – Dworcowa – al. Kopernika – al. Ratuszowa – al. Niepodległości – Wojska Polskiego – al. 800-lecia Inowrocławia – al. Niepodległości – Miechowicka – Poznańska – rondo Lotników Inowrocławskich – Staszica – Świętokrzyska – Szymborska – Marulewska – Cegielna – Łokietka – ŁOKIETKA KOŃCOWY
Linia nr 27 nie będzie zjeżdżać na Dworzec PKP;
Linia nr 28 pomiędzy alejami Kopernika i Wojska Polskiego pojedzie dodatkowym odcinkiem: Narutowicza-Staszica-Glempa.
Kliknij na grafice, aby powiększyć
Rozważane jest też uruchomienie w dalszej przyszłości nowej linii nr 0 pomiędzy uzdrowiskiem i osiedlem Piastowskim przez Rynek, pod warunkiem uzyskania dofinansowania zewnętrznego.
Inowrocław jest jednym z pionierów wdrażania ekologicznego taboru, przez co jest szczególnie czuły na cenę prądu. W 2022 roku przychody z biletów przyniosły zaledwie 4 mln zł, koszty utrzymania komunikacji miejskiej w MPK to prawie 18 mln zł.