We wtorek w Lisim Ogonie odbyła się uroczystość uruchomienia nowego sortera w Węźle Ekspedycyjno-Rozdzielczym Poczty Polskiej. Nowoczesny sorter warty ponad 62 mln zł usprawni pracę pocztowców, bowiem teraz sortowanie przechodzi na pełen automatyzm, sorter zbudowano o najnowocześniejsze technologię.
– Te wszystkie paczki, które ta maszyna będzie obsługiwać – to do tego czasu, do tego dnia ją się zajmowali ludzie. Ci ludzie musieli codziennie korzystając z pracy własnych rąk się tymi paczkami zajmować. Prawdziwa siła poczty to byli zawsze ludzie, ta mechanizacja spowoduje, że WER w Lisim Ogonie będzie w ekstraklasie pocztowej – mówił podczas uroczystości otwarcia sortera poseł Piotr Król, który w przeszłości był pracownikiem Poczty Polskiej.
Wraz z instalacją nowego sortera podbydgoski WER przeszedł modernizację. Obiekt został wyposażony w dodatkowych 10 doków przeładunkowych, pomieszczenia biurowe, socjalne, techniczne i porządkowe. Zmianie uległ również układ wewnętrznych dróg komunikacyjnych. W ramach prac adaptacyjnych zostały dobudowane dwa obiekty o łącznej powierzchni 900 m2. Nowo powstała powierzchnia magazynowo-ekspedycyjna pełni funkcję wsparcia dla procesów logistycznych związanych z wydawaniem przesyłek kurierom, co ułatwia 14 nowych bram kurierskich. Drugi obiekt to dwukondygnacyjny biurowiec, w którym znajdują się m.in. pomieszczenia biurowe, szkoleniowe, techniczne i socjalne.
– Poczta Polska to firma która jest istotnym elementem i ogniwem krwiobiegu państwa. Jesteśmy strategicznym partnerem dla administracji państwowej i samorządowej – mówił Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej. Przed nim głos zabrał reprezentujący prezydenta RP Andrzeja Dudę minister Paweł Szrot – Pan prezydent zawsze doceniał pracę polskich pocztowców, poczta jest prawdziwym nerwem polskiego społeczeństwa, a za nią kilka ciężkich lat, w których mogliśmy przekonać jak ważna jest wasza praca dla naszych współobywateli. Nie ukrywam, że chodzi tutaj przede wszystkim o pandemię.
Sorter posiada chociażby kamery, które potrafią w ruchu ustalić kierunek docelowy przesyłki co znacznie ułatwia cały proces logistyczny. Jego moce przerobowe szacuje się na 8-9 tys. paczek na godzinę.