Teqball to wymagający sporych umiejętności technicznych sport będący połączenie piłki nożnej i tenisa stołowego. Dyscyplinę tą wynaleźli Węgrzy, ale w internecie znajdziemy nagrania z popisami piłkarzy największych europejskich klubów. W czwartek w International School of Bydgoszcz (ISOB) odbyły się pokazy Teqball w czasie których mistrz świata z Bangkoku Adrian Duszak zmierzył się z pomocnikiem bydgoskiego Zawiszy Mateuszem Młynarczykiem. Mecz był wyrównany.
Teqball odgrywa ważną rolę w węgierskiej dyplomacji. Z tego też powodu na bydgoskim pokazie obecni byli węgierscy dyplomaci oraz prezes PZTEQ, czyli polskiej federacji teqball Krzysztof Ochędalski. Obecność mistrza z Bangkoku też dodaje rangi wydarzeniu.
Prezentacja była głównie adresowana dla młodego pokolenia, na widowni zasiedli młodzi adepci piłki nożnej z bydgoskich klubów, w tym Zawiszy oraz młodzież z International School of Bydgoszcz. Po pokazie Duszaka i Młynarczyka mogli oni spróbować swoich sił w tym sporcie, byli tacy, którzy zagrali nawet przeciwko Duszakowi.
Bydgoski Festiwal Kultury Węgierskiej
Czwartkowe pokazy teqball to początek węgierskich wydarzeń w Bydgoszczy. Mieszkańców zaprasza się przede wszystkim na piątek na spotkanie dla dzieci i młodzieży z węgierskim korpusem dyplomatycznym przed Młynami Rothera o godzinie 11 oraz spotkanie z historykiem Miklosem Mitrovitsem w Bibliotece UKW pod hasłem ,,Polsko-węgierska historia piłki nożnej” o godzinie 12 Mitrovits jest węgierskim badaczem historii Polski, z tego też powodu nauczył się naszego języka.. W piątek odbędzie się też prezentacja kolejnej edycji wina konsularnego Bydgostia Consular propagująca nazwę Bydgoszczy. Jest to oczywiście wino węgierskie.
Tydzień z kulturą węgierską zakończy sobotnia Węgierska Noc Organów w sali koncertowej Akademii Muzycznej przy ulicy Staszica 3 (godzina 20). Głównie węgierską muzykę zaprezentuje organistka Jakab Hedvig. Zdobyła II nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Organowym Bach-Buxtehude, który odbył się w Szekszárd w 1993 roku. Mistrzowski kurs muzyki dawnej Tona Koopmana, w którym wzięła udział w 2001 r. w Lubece w Niemczech, był znaczącym kamieniem milowym w jej rozwoju artystycznym. W 2006 roku obroniła pracę doktorską zatytułowaną „Styl sakralny i świecki w wariacjach klawiszowych Jana Pieterszoona Sweelincka” z wynikiem summa cum laude. Edukacja młodych ludzi w zakresie gry na fortepianie i organach jest ważną częścią jej kariery. Od września 2000 r. jest wykładowczynią na Wydziale Muzyki Uniwersytetu w Debreczynie, a obecnie zajmuje stanowisko docenta habilitowanego.