Prawie 58 tys. zł chciała przelać w placówce pocztowej na fordońskiej Bajce klientka na konto we Włoszech. Pracownicze Poczty Polskiej sposób nadawania przelewu okazał się podejrzany i jak się okazało była to próba oszustwa matrymonialnego. Przelewy na kwotę 57,6 tys. zł udało się zablokować Poczcie Polskiej.
Pracowniczce Poczty Polskiej dziwne wydało się, że klientka robiła przelewy w oparciu o ten sam tytuł, ale na różne włoskie konta i różnych nadawców. O podejrzeniach powiadomiono naczelnika urzędu pocztowego, jak się okazało wpłacająca kobieta nigdy nie spotkała odbiorcy swoich przelewów, a znała go jedynie z internetu. Oszustwa opierające się na wątku matrymonialnym są natomiast dość powszechne.
Szacuje się, że w 2022 roku dokonano ponad 3,5 tys. oszustw w oparciu o różne historię na osobach powyżej 65 roku życia, które straciły w ten sposób łącznie ponad 141 mln zł.
– Spółka regularnie przypomina i przestrzega klientów przed popularnymi, coraz bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów, zaś pracowników informuje, jak rozpoznawać takie sytuacje, aby właściwie na nie reagować. Poczta Polska przypomina o zasadzie „ograniczonego zaufania” do nieznajomych, zachowaniu zdrowego rozsądku i nieufności wobec podejrzanych czy niestandardowych zachowań – szczególnie, gdy w grę wchodzą pieniądze – informuje Poczta Polska.