Od wczoraj na budynku Urzędu Miasta Szubina dostępna jest skrzynka na listy, do której możemy o dowolnej porze wrzucić jakiekolwiek pismo. To rozwiązanie ułatwić może dotarcie do administracji samorządowej osobom, które w dni pracy urzędu nie mają możliwości udania się do sekretariatu.
Urząd Miasta za datę wpływu pisma wrzuconego do skrzynki uzna kolejny dzień roboczy. Wrzucając wniosek do skrzynki nie ponosimy żadnych kosztów związanych z usługami pocztowymi, musimy jednak pamiętać że:
-nie otrzymamy potwierdzenia odbioru na kopii pisma, tak jakby miało to miejsce gdybyśmy złożyli pismo w sekretariacie urzędu
-w przypadku wysłania wniosku listem poleconym z dowolnego Urzędu Pocztowego, za datę wpływu uważa się moment przyjęcia listu przez obsługę poczty.
W sprawach szczególnie ważnych, zaleca się zatem złożenie pisma w sekretariacie lub wysłanie listem poleconym. Skrzynka na budynku urzędu może okazać się pomocna w przypadku, gdy złożyć będziemy chcieli uwagi dotyczące funkcjonowania gminy, lokalnie występującego problemu, bądź po prostu wysłać zaproszenie o burmistrza.