W kolejnej odsłonie naszego cyklu poświęconego przebiegowi drogi ekspresowej S-5 omawiamy dwa odcinki przebiegające przez południową część powiatu nakielskiego oraz przez powiat żniński. Istotnym elementem liczącego niecałe 35 km fragmentu trasy ekspresowej będzie zachodnia obwodnica Żnina.
Odcinek nr 6 od węzła Szubin do węzła Jaroszewo liczyć będzie dokładnie 19,3 km. (wartość prawie 352 mln zł). W dużej mierze droga ekspresowa będzie się pokrywać z dzisiejszą drogą krajową nr 5. W ramach obwodnicy Szubina planowane są dwa węzły zjazdowe – funkcjonujący obecnie oraz planowany na wysokości drogi wojewódzkiej nr 246 łączącej Szubin z Łabiszynem.
Pomiędzy 4 i 8 km tego odcinka (wysokość dzisiejszej obwodnicy Szubina) S-5 będzie biec jednak alternatywnie, po wschodniej stronie DK nr 5, omijając Kowalewo. Na wysokości Kowalewa również planowany jest węzeł zjazdowy.
Mapa: GDDKiA
Również S-5 będzie przebiegać alternatywnie wobec DK 5 w okolicach Jaroszewa. Kończący odcinek węzeł Jaroszewo umożliwi zjazd do Żnina od strony północnej, dzisiejszą krajową piątką.
Mapa: GDDKiA
Odcinek nr 7 rozpoczynać będzie się za węzłem Jaroszewo i biec będzie do granicy województwa wielkopolskiego, licząc dokładnie 25,1 km. Pierwsze ponad 4 km będą przebiegać po zachodniej stronie miasta Żnina, w ramach obwodnicy tego miasta. Oznacza to, że w praktyce ruch tranzytowy z DK nr 5, przebiegającej przez centrum Żnina zostanie zlikwidowany. Z krajówką droga ekspresowa przetnie się następnie w Bożejewiczkach, gdzie planowany jest węzeł umożliwiający dojazd do Żnina od strony południowej. Trzeci węzeł zjazdowy do Żnina, od strony zachodniej, będzie miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 251 na Damasławek.
Mapa: GDDKiA
Polecamy również publikację poświęconą odcinkowi Białe Błota – Szubin: Tak będzie przebiegać droga S-5.