Duże zaskoczenie w Bydgoszczy mogła wywołać nominacja na szefa struktur w okręgu bydgoskim partii ,,Porozumienie” Jarosława Gowina, wiceprzewodniczącego Sejmiku Województwa Adama Banaszaka, w przeszłości radnego Torunia. Nowego szefa ,,Porozumienia” postanowiliśmy zapytać o dotychczasową działalność na rzecz Bydgoszczy, co wywołało duży problem.
Wydaje się naturalne, iż bydgoszczanie chcieliby wiedzieć, co nowy szef ,,Porozumienia” w okręgu bydgoskim zrobił w sejmiku na rzecz Bydgoszczy. Takie też pytanie w ich imieniu postanowiliśmy zadać na konferencji ,,Porozumienia”, która odbywała się w trakcie poniedziałkowej sesji sejmiku. Odpowiedź z ust wiceprzewodniczącego Banaszaka jednak nie padła – Myślę, że indywidualnie o tym opowiem, bo ja jestem kujawsko-pomorskim radnym.
Chwilę później wiceprzewodniczącego sejmiku zmienił jednak zdanie i stwierdził, że zamiast indywidualnej rozmowy odpowiedzi udzieli drogą mailową – Proszę napisać, że zmieniłem zdanie – wyjaśnia w korytarzu.
Zgodnie z prośbą składam następujące zapytanie – jakie podjął Pan w tej kadencji inicjatywy na rzecz Bydgoszczy? – wysyłamy do radnego zapytanie. Po ponad dobie radny wysłał nam następującą odpowiedź:
W Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego reprezentuję powiaty: inowrocławski, mogileński, żniński i radziejowski. W związku z tym moja praca koncentruje się na rozwoju całego Województwa Kujawsko – Pomorskiego ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju tych powiatów.
Bydgoszcz jako jedna ze stolic Województwa i jego gospodarcza lokomotywa jest oczywiście niezwykle dla mnie ważna. Tylko dobrze rozwinięte, największe miasto naszego regionu, może dać szansę na polepszenie pozycji konkurencyjnej całego województwa. Dlatego w ramach POROZUMIENIA popieram wszystkie działania Andrzeja Walkowiaka – radnego reprezentującego Bydgoszcz – przewodniczącego Rady Regionalnej ugrupowania.
Przewodniczący Walkowiak w trakcie ostatniej kadencji angażował się między innymi:
– w zabiegi o rewitalizację linii kolejowej nr 356 z Bydgoszczy do Szubin i Kcyni. Przede wszystkim ujęcie jej na liście do dofinansowania z RPO,
– zabiegał o modernizację linii kolejowej nr 209, w szczególności na odcinku na terenie Miasta Bydgoszczy,
– przeciwstawiał się szkodliwym dla Bydgoszczy uchwałom krajobrazowym,
– zabiegał o rozpoczęcie budowy linii kolejowej z Solca Kujawskiego do Portu Lotniczego Bydgoszczy i Trzcińca,
– zabiegał o modernizację linii drogi wojewódzkiej nr 223 na odcinku od granic Miasta Bydgoszczy do Węzła Białe Błota,
– krytykował nierozwojową politykę prowadzoną przez Zarząd Województwa w stosunku do portu lotniczego w Bydgoszczy”