Takie są kierunki rozwoju infrastruktury tramwajowej w Bydgoszczy



Takie są kierunki rozwoju infrastruktury tramwajowej w Bydgoszczy

W ubiegłym tygodniu Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla rozwoju sieci tramwajowej po 2020 roku, w praktyce patrząc na perspektywy unijne mówimy właściwe już o okresie po 2023 roku. Bydgoscy drogowcy wskazali kilka pewnych założeń, które wykonawca usługi będzie musiał uwzględnić – np. budowa peronu dostępnego z przejścia podziemnego przy ulicy Kruszwickiej (wizualizacja).

 

Opracowanie będące przedmiotem zamówienia ma pomóc w odpowiedzi na pytanie, jaki wariant skomunikowania pętli tramwajowej przy ulicy Rycerskiej, nieopodal dworca kolejowego, z ulicą Gdańską będzie najbardziej optymalny. Wykonawca musi opracować dwa warianty – biegnący wzdłuż ulicy artyleryjskiej czy zakładający budowę linii wzdłuż ulicy Chocimskiej, od skrzyżowania ulicy Gdańskiej z Chodkiewicza. Drogowcy planują bowiem wydłużyć ulicę Chocimską w okolice pętli na Rycerskiej. Koncepcja przedłużenia:

 

 

Wariant z ulicą Artyleryjską:

 

Wariant z ulicą Chocimska:

 

Wykonawca będzie musiał też opracować też koncepcje wydłużenia torów od pętli przy ulicy Chodkiewicza do ulicy Wyszyńskiego, tory biegłyby w kierunku południowym aż do Ronda Fordońskiego.

 

 

Ostatnim elementem opracowania będzie koncepcja linii tramwajowej łącząca Rondo Grunwaldzkie wzdłuż ulic Kruszwickiej – Szubińskiej – Pięknej i Solskiego z Rondem Kujawskim. Łącznie będzie to 3,4 km nowych torów.

 

 

Drogowcy życzą sobie przy ulicy Kruszwickiej przystanku dostępnego z przejścia podziemnego, może być to z wykorzystaniem już funkcjonującego tunelu w okolicach Placu Poznańskiego. Inwestycja tramwajowa musi być jednak tak zaprojektowana, aby nie kolidować z wjazdem podziemnym od strony Placu Poznańskiego do galerii handlowej.

 

Termin składania ofert w tym przetargu minie 17 października.