Najprawdopodobniej na przyszły rok uda się utrzymać rower aglomeracyjny

Jedna firma wyraziła zainteresowanie utrzymanie systemu Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2021 roku. Obecnie oferta jest przez ZDMiKP analizowana i jeżeli spełni wymogi, to od marca będziemy mogli ponownie korzystać ponad 600 rowerów miejskich w ramach 56 stacji. Z uwagi na sytuację pandemiczną, nie planuje się jej rozbudowy w przyszłym roku.

W ostatnich latach Bydgoski Rower Aglomeracyjny cieszył się stosunkowo dużym zainteresowaniem, poza rokiem ubiegłym (2020) z uwagi na pandemię COVID-19. Szacuje się, że zainteresowanie BRA było o 60% niższe, wpływ na to miało kilka tygodni, w którym decyzją Rady Ministrów miejskie wypożyczalnie rowerów nie mogły funkcjonować. Rok 2020 był też ostatnim w ramach wieloletniej umowy z firmą BikeU.

 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, z uwagi na niepewne perspektywy epidemiczne również dla 2021 roku, postanowił ogłosić przetarg na jednoroczne prowadzenia BRA w ramach istniejącej już infrastruktury. Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert, jedyną ofertę na kwotę 1.28 mln zł złożyła firma Homeport Polska z Warszawy. Jeżeli spełni ona wymogi, to ten podmiot będzie obsługiwał BRA w 2021 roku.

 

O dalszych perspektywach rozwoju roweru miejskiego zdecydować może przetarg, który dotyczyłby okresu od 2022 roku. Jeżeli sytuacja epidemiczna w Polsce się poprawi, możliwe byłoby rozbudowanie BRA o kolejne stacje. Już przed 2020 roku planowano powstanie stacji m.in. na Czyżkówku i Osowej Górze, co ostatecznie póki co nie doszło do skutku.