Co się zmienia na kolei od jutra?



Co się zmienia na kolei od jutra?

W niedzielę 12 grudnia w życie wejdą nowe rozkłady jazdy pociągów – przez ostatnie dwa tygodnie dominował temat niedogadania się władz województwa z Arrivą, ostatecznie w środę udało się wynegocjować porozumienie, można powiedzieć, że za pięć dwunasta przed wejściem w życie nowych rozkładów jazdy. Dzisiaj możemy zatem przyjrzeć się co zmieni się w rozkładach.

 

Inowrocław zyska pociąg w kierunku Helu oraz międzynarodowy do czeskiego Bohumina.  Mowa o pociągu Intercity TLK Wydmy, który w okresie od 25 czerwca do września będzie jeździł w relacji Hel / Łeba – Toruń – Inowrocław – Bohumin po czeskiej stronie granicy. Będzie to obok znanego od wielu lat w rozkładach ekspresu Gdynia – Bydgoszcz – Inowrocław – Berlin, jedyne połączenia międzynarodowe z naszego regionu. Inowrocłąw będzie miał też dwa połączenia na Hel przez Bydgoszcz, podobnie jak to było w tegoroznym rozkładzie.

 

Więcej między miastami województwa

Liczba pociągów Polregio z Bydgoszczy do Torunia zwiększy się z 16 par do 24, z Inowrocławia do Torunia z 7 do aż 12, będzie też więcej pociągów pomiędzy Inowrocławiem i Poznaniem. Do tego dochodzą jeszcze pociągi pośpieszne PKP Intercity. Liczba pociagów pomiędzy Bydgoszczą i Inowroclawiem zwiększy się z 7 do 14, ale z Bydgoszczy nie wyjedzie pociąg z godziny 22:40 (przynajmniej według aktualnej wersji rozkładu)

 

Bydgoszcz ma zyskać dodatkowe 4 pary pociągów do Chojnic. Będzie jednak jeden mniej pociąg do Grudziądza, który jeździł przed godziną 23 (tak przynajmniej wynika z aktualnej wersji rozkładów).

 

Pamiętajmy, że prawie każde połączenie zmienia godzinę odjazdu, dlatego przed wyruszeniem w podróż sprawdźmy aktualne –  na dzisiaj najbardziej aktualne rozkłady znajdziemy na stronie województwa – https://kujawsko-pomorskie.pl/informacje-prasowe/38012-nowy-rozklad-jazdy-w-polaczeniach-kolejowych

 

Bez pociągów do Pragi

W połowie czerwca czeski przewoźnik prywatny RegioJet chciał uruchomić kilka pociągów dziennie z Pragi do Gdyni, przez Inowrocław i Bydgoszcz. Do dzisiaj nie uzyskał on zgody UTK, stąd też ten zamiar opóźni się o kilka miesięcy, albo nawet o rok. Z kolei od grudnia 2022 roku do Pragi chce jeździć PKP Intercity we współpracy z czeskimi kolejami państwowymi.