Firma Budimex Mobility chwali się uruchomieniem 27 stacji ładowania samochodów elektrycznych zapowiadając tworzenie kolejnych punktów. Są to głównie stacje odkupione od operatora Enea, gdy doliczymy do tego inne publiczne stacje np. z niektórych stacji PKN Orlen to będzie ich w Bydgoszczy około 40. To dużo i mało – w zależności jak się na to spojrzy.
Rządowy plan zakładał, że do końca 2020 roku w Bydgoszczy będzie funkcjonować 210 takich stacji, plan uruchomienia 181 miała Enea. Elementem hamującym tworzenie nowych stacji ładowania jest wciąż stosunkowo niewielka liczba pojazdów, które miałyby z nich korzystać. W 2020 roku było ich 75, z czego spora część należała do dealerów samochodowych na cele pokazowe. Na koniec 2022 roku ich liczba wzrosła do 317, z racji tego, że jedna ładowarka może jednocześnie ładować dwa pojazdy daje to jedną na statystycznie pięć pojazdów.. Przy czym najpopularniejsza metoda ładowania to korzystanie z garażowych ładowarek.
– Oddanie do dyspozycji kierowców pierwszych ładowarek z logo Budimex Mobility to dla nas ogromny powód do radości. Mamy nadzieję, że rozwój miejskiej sieci o nowe punkty poprawi komfort bydgoskich kierowców i przekona kolejne osoby do wyboru pojazdów elektrycznych – powiedział Jakub Długoszek, członek zarządu Budimex Mobility. – W Budimex Mobility od ponad roku uczestniczymy w rozwoju krajowego rynku elektromobilności. Jesteśmy częścią Grupy z silnym doświadczeniem w obszarze generalnego wykonawstwa oraz serwisowania i utrzymywania infrastruktury. Współpracujemy również z firmą Elocity w ramach obsługi technologicznej punktów. Dzięki temu nasza oferta jest kompleksowa, a my jesteśmy gotowi do tego, by wspierać krajowy transport niskoemisyjny na szeroką skalę.
Budimex Mobility planuje w ciągu najbliższych 6 miesięcy uruchomić w polskich miastach ponad 200 kolejnych dwupojazdowych ładowarek.