Głos Instytutu w kwestii BiT City

Paweł Zielke

Prezes Instytutu Rozwoju Bydgoszczy Aleksandra Socha z niepokojem odnosi się do planów marszałka, który chce, aby stacja Bydgoszcz Główna była końcową dla BiT City.

 

Według założeń Urzędu Marszałkowskiego pociągi w ramach BiT City mają obsługiwać trasę Toruń Wschód – Bydgoszcz Główna . Jest to korzystny wariant dla Miasta Torunia, gdyż pociągi obsługiwać będą transport na całej szerokości tego miasta. W przypadku Bydgoszczy BiT City ogranicza się do stacji Bydgoszcz Główna mimo, że pociągi mogłyby objąć jeszcze stacje Bydgoszcz Zachód i Bydgoszcz Osowa Góra. Takie rozwiązanie pomogłoby ułatwić komunikację zarówno wewnątrz miasta, jak i ułatwić studentom z Osowej Góry dojazd na toruńskie UMK – proponuje Instytut Rozwoju Bydgoszczy – Z tego powodu zwracamy się do bydgoskich samorządowców i parlamentarzystów o zainteresowanie się problemem.

 

Swoje zaniepokojenie tą kwestią wyraził radny Stefan Pastuszewski, który proponuje także rozważyć wariant, aby pociągi ze stacji Bydgoszcz Główna kursowały na południe do stacji Trzciniec, w miedzy czasie zatrzymując się na nowej stacji na Błoniu.