Straż Miejska przypomina, że zgodnie z ustawa o utrzymaniu czystości i porządku każdy właściciel nieruchomości zobowiązany jest uprzątnąć chodnik z błota, śniegu i lodu.
Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości – wynika z artykułu 5 ustawy.
Nie wywiązanie się z tego obowiązku może skutkować mandatem w wysokości 100 złotych. Ponadto jeżeli na skutek naszego zaniedbania tego obowiązku, przed naszą nieruchomością doszło by do wypadku związanego np. z poślizgnięciem się na lodzie, to osoba poszkodowana będzie mogła domagać się od nas odszkodowania na drodze postępowania cywilnego
Pamiętajmy także o obowiązku odśnieżenia samochodu przed wyruszeniem w drogę. Jest to bowiem dla ruchu drogowego, za który kodeks ruchu drogowego przewiduje mandat w wysokości od 20 złotych do 500 złotych. Kara 500 złotych mandatu grozi nam także za brudną szybę, uniemożliwiającą właściwą widoczność. Identyczną kare otrzymamy ponadto w sytuacji, gdy z powodu zaśnieżenia będzie w całości lub częściowa zakryta tablica rejestracyjna pojazdu.