Marszałek Piotr Całbecki w ostatnim czasie sugerował, że planuje rozszerzyć zasięg BiT City o kolejne miasta – Inowrocław i Włocławek, co poprawi przede wszystkim dostępność komunikacyjną Torunia. O rozszerzeniu BiT City w kierunku na zachód od Bydgoszczy możemy jednak póki co pomarzyć i to nie z powodu braku woli marszałka, ale takiego zadania nie przewiduje w swojej strategii nawet Bydgoszcz.
W środę bydgoscy radni dyskutowali między innymi o tym jak nazywać będzie się jeden z mostów w Bydgoszczy. Ten punkt przyciągnął do ratusza wiele osób, a także był transmitowany przez ogólnopolskie media. Wcześniej Rada Miasta przegłosowała Strategię Rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku. Dokument ten krytykowany był przez radnego Macieja Grześkowiaka jako zbiór pobożnych życzeń. W tym zbiorze zabrakło jednak odniesień do poszerzenia BiT City na zachód, co w praktyce może utrudnić zabiegi w tym kierunku.
W praktyce brak tych zapisów daje władzom wojewódzkim łatwy argument do odrzucenia wszelkich roszczeń bydgoszczan – Skoro nie zapisaliście tego w strategii rozwoju miasta, to nie ma to dla was większego znaczenia.
O możliwości rozszerzenia BiT City na Nakło bądź Szubin mówił kilka miesięcy temu na konferencji prasowej przewodniczący Rady Miasta Bydgoszczy Roman Jasiakiewicz. O umiejscowienie takich zapisów w strategii jednak już nie zadbał.
Według obecnych planów BiT City kursować ma na trasie Toruń Wschód – Bydgoszcz Główna. Oznacza to, że pociągi zatrzymywać się będą na stacjach w całej rozciągłości Torunia. W przypadku Bydgoszczy nie ma póki co szans na kursowanie pociągów w kierunku zachodnich dzielnic – Flisów i Osowej Góry. Gdyby uruchomić BiT City do Nakła, to te stacje znalazły by się w kolei metropolitarnej.
Przez społeczników rozważana była także koncepcja rozszerzenia BiT City tylko o dwie stacje do Osowej Góry. Z powodów technicznych i ekonomicznych taki zabieg mógłby się jednak specjalnie nie opłacić.
W Strategii Rozwoju Bydgoszczy do 2015 roku czytamy – Uruchomienie autobusu szynowego na trasie Osowa Góra – Bydgoszcz Główna – Bydgoszcz Wschód – Fordon, z przedłużeniem do Solca Kujawskiego i Torunia.
Te założenia nie zostały zrealizowane. Jak tłumaczą obecnie urzędnicy wycofano się z nich z powodu postawienia w Fordonie na transport tramwajowy. W kierunku Osowej Góry tramwaju raczej się jednak spodziewać nie możemy.
Przy stacji Osowa Góra znajduje się wolna przestrzeń, którą można by zagospodarować jako parking w ramach coraz bardziej popularnego w naszym kraju systemu ,,Parkuj i jedź”. Osoby dojeżdżające z okolicznych gmin parkowały by na Osowej Górze, a następnie w kierunku centrum ruszali komunikacją publiczną.