Światowy gigant Google, bez którego produktów mało kto wyobraża sobie funkcjonowanie dzisiejszego internetu wyróżnił prestiżową nagrodą Google Miasto Inowrocław, jako miasto posiadające najbardziej aktywnych małych i średnich przedsiębiorców w internecie. Jest to zatem docenienie stawiania przez nich na innowacyjność.
Łącznie przyznano 16-tego typu wyróżnień, dla każdego z województw po jednym. Udział w projekcie brały miasta poniżej 100 tys. mieszkańców.
Ranking oparty jest w oparciu o wyniki badawcze firmy IPSOS, która przeprowadziła wśród przedsiębiorców ankietę oraz zbadała ich aktywność w mediach społecznościowych.
Polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet jako narzędzie pracy – to dobrze. Ale, niestety, nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów czy skutecznych działań reklamowych – wyjaśnia reprezentujący Google Polska Piotr Zalewski – A ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług – dodaje.
Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie. Rozwój lokalnej przedsiębiorczości to ważny punkt w programie działań prowadzonych przez miasto. Cieszę się, że mamy tak aktywnych przedsiębiorców, którzy doskonale radzą sobie na bardzo wymagającym dziś rynku, wykorzystując infrastrukturę i narzędzia internetowe usprawniające prowadzenie firmy – mówił prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza, przy odbiorze wyróżnienia dla swojego miasta.
Google we współpracy z Ministerstwem Gospodarki oraz Konfederacją ,,Lewiatan” prowadzi projekt ,,Internetowa rewolucja”, której celem jest pomoc przedsiębiorcom w postawieniu swoich pierwszych kroków w internecie i w ten sposób do zachęcenia ich do większej aktywności w sieci.
Przykładem firmy, która odniosła sukces dzięki Internetowi, według Google Polska jest internetowy sklep z oponami Oponeo z siedzibą w Bydgoszczy, który działa już nie tylko w Polsce, ale także na rynkach kilku państw europejskich.