Przewodniczący Rad Miasta Bydgoszczy odniósł się do kwestii planów finansowego wsparcia rozbudowy drogi krajowej nr 15 na odcinku Inowrocław – Toruń oraz Inowrocław – Gniezno przez Urząd Marszałkowski. W opinii Jasiakiewicza badania pomiaru natężenia ruchu przeprowadzone przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad pokazują, że są w naszym województwie drogi, gdzie bardziej potrzebne jest wsparcie władz wojewódzkich.
Taką droga jak uważa Roman Jasiakiewicz jest na pewno droga krajowa nr 25 na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GDDKiA w 2010 roku w okolicy Brzozy notuje się średnie natężenie w wielkości prawie 12 tys. samochodów na dobę.
Dla porównania w przypadku drogi krajowej nr 25 w okolicach Torunia dobowy ruch wynosi średnio poniżej 10 tys. pojazdów na dobę. Patrząc w kierunku na Gniezno ruch dobowy w przypadku odcinka Inowrocław – Strzelno wynosi także niecałe 10 tysięcy samochodów, jadąc jednak dalej w kierunku wielkopolski nie przekracza on już nawet 8 tys.
Inne natężenia
W przypadku odcinka drogi krajowej nr 5 Bydgoszcz – Żnin średnie natężenie ruchu dochodzi dziennie do 10 tys. W przypadku jednak już odcinka Bydgoszcz – Grudziądz ruch wynosi momentalnie nawet 15 tys. pojazdów ( w przypadku obwodnicy Świecia powyżej 19 tys. ). W kierunku na Toruń DK nr 10 dzienny ruch wynosi około 14 tys., zaś na DK nr 10 dochodzi do 9 tys. Pomiędzy Bydgoszczą a Nakłem średni notowany ruch wynosi niecałe 10 tysięcy pojazdów na dobę, kierując się dalej na Wyrzysk natężenie spada. Gdy spojrzymy na DK nr 25 w kierunku północy, na odcinku do Koronowa natężenie dzienne wynosi około 7 tys. pojazdów, jadąc już jednak dalej w kierunku Człuchowa notuje się spadki.
Należy tutaj pamiętać, że są to dane z 2010 roku.