Polski Ślad – drogowskazem świadomych konsumentów



O korzyściach patriotyzmu ekonomicznego dla polskiej gospodarki, a co nam najbardziej bliskiej, miejsc pracy, pisaliśmy nie raz. Niestety często odróżnienie polskich produktów od tych wyprodukowanych za granicą bywa dość trudne. Ułatwić robienie świadomych zakupów ma inicjatywy Fundacji Kazimierza Wielkiego  ,,Polski Ślad”.

Najważniejszym elementem tej kampanii jest godło, które używać mogą firmy spełniające dwa warunki:

– posiadać co najmniej 51% kapitału polskiego

 

– płacić podatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie Polski

 

To jest niezwykle ważne, gdyż co prawda kody kreskowe produktów wyprodukowanych w Polsce rozpoczynają się od cyfr ,,590”. Coraz częściej jest to jednak obchodzone przez koncerny na tyle, że produkt oznaczony tym kodem wcale nie musi pochodzić z Polski.

 

Inaczej mówiąc, konsumenci działający w ramach trendów patriotyzmu konsumenckiego wydają pieniądze na zaspokajanie swoich potrzeb, ale jednocześnie wierzą w to, że pieniądze te poprzez wsparcie własnej gospodarki, wracają do nich w postaci miejsc pracy, usług publicznych, infrastruktury oraz generalnie bogacenia się społeczeństwa oraz państwa, w którym żyją. Przy takich decyzjach konsumenckich osiągają więc podwójną korzyść  – czytamy na stronie internetowej projektu.

 

Więcej o inicjatywie na stronie www.polskislad.pl

 

Zachęcamy firmy z naszego regionu do pozostawienia ..polskiego śladu”.