W Święto Niepodległości, 11 listopada o godzinie 15:30 z Placu Wolności wyruszy Bieg Niepodległości. Ratusz zaprasza do udziału bydgoszczan, między innymi za pomocą spotów emitowanych na antenie TVP Bydgoszcz. Nie są one jednak emitowane w ramach misji publicznej TVP, ale ratusz wykupił płatne ogłoszenia.
Urząd Miasta Bydgoszczy po naszym zapytaniu poinformował, ze 50-krotne wyświetlenie 30 sekundowego spotu będzie kosztować podatników ponad 4 tys. zł. Zapisy na ten bieg odbywają się jednak przez internet, dlatego ciężko oszacować na ile ta reklama będzie skuteczna.
Kryzys sprawił, że miasta wojewódzkie postanowiły obciąć wydatki na promocję, dlatego łącznie 16 miast wydać w tym roku chce tylko 88 mln (o 22 mln mniej niż przed rokiem). Z tych 88 mln, aż 12 mln planuje wydać jednak Bydgoszczy, czyli nasze miasto mimo kryzysu zwiększa wydatki promocyjne.
Zapytać można tylko, czy w sytuacji, gdy oszczędza się między innymi na ulgach w komunikacji publicznej, wydatkowanie lekką ręką pieniędzy na reklamy w telewizji powinno mieć miejsce? Pytanie zasadne, gdyż gdyby reklamę biegu przygotować znacznie szybciej przez Facebook-a, można by znacznie zaoszczędzić.