W strategii zapisano już także odcinek Kcynia – Gołańcz

W poniedziałek sejmik województwa przyjąć ma Strategię Rozwoju Województwa do 2020 roku. W nowej wersji projektu tego dokumentu, uzupełnionej o wyniki konsultacji społecznych, znalazł się dodatkowo zapis o możliwości przywrócenia połączeń pasażerskich na odcinek linii kolejowej nr 356 Kcynia – Gołańcz.

 

21. Kompleksowa modernizacja i przywrócenie ruchu na linii kolejowej nr 356 (odcinek Bydgoszcz – Szubin) oraz rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Szubin – Żnin – znajdujemy na liście kluczowych zadań do 2020 roku oraz ostatnio dopisaną pozycję – 27. Rewitalizacja oraz podjęcie starań na rzecz przywrócenia połączeń pasażerskich na linii kolejowej nr 356 na odcinku Kcynia – Gołańcz

 

 

Z jednej strony można się cieszyć, gdyż jest to kolejny krok przybliżający mieszkańców powiatu nakielskiego do rewitalizacji kujawsko-pomorskiego odcinka linii kolejowej nr 356. Trudno jednak nie zareagować zdziwieniem, że cały czas w strategii nie ma zapisów dla odcinka Szubin – Kcynia. Może się bowiem okazać, że w samym centrum kujawsko-pomorskiego odcinka tej linii kolejowej, nie będą mogły jeździć pociągi pasażerskie.

 

Istotne jest w tym momenice to, że w tej samej strategii nie znalazły się żadne zapisy dotyczące linii nr 281 na odcinku Nakło – Kcynia. Zatem  z Kcyni w tym przypadku mieszkańcy dojadą tylko i wyłącznie do Wielkopolski. 

 

Jest jednak szansa, że radni w poniedziałek jeszcze przed głosowaniem przyjmą poprawki. W odpowiedzi na apel kilku organizacji społecznych i politycznych, posłanka Anna Bańkowska zaapelowała do marszałka województwa i radnych sejmiku, aby rewitalizacja całego odcinka linii kolejowej nr 356 została uznana za zadanie kluczowe. 

 

W tym momencie najistotniejsze będzie jednak to, czy rewitalizacja całego odcinka linii kolejowej nr 356 w naszym województwie znajdzie się na liście tzw. kontraktu terytorialnego, czyli zadań współfinansowanych przez administrację rządową. O takie rozwiązanie zabiega Miasto Bydgoszcz. Do końca października trwają konsultacje społeczne w tej sprawie.