Jesienią zapadną decyzje odnośnie obwodnic Sępólna i Kamienia



Archiwum: lipiec 2013

Obwodnica obu tych miast, która miałaby przebiegać w ramach drogi krajowej nr 25, jest tematem oczekiwań społeczności lokalnych. Na przełomie września i października zapadną decyzje, czy ta inwestycja zostanie zrealizowana w ramach rządowego programu budowy dróg na lata 2014-2020.

Droga krajowa nr 25 łączy Bydgoszcz z Chojnicami i Koszalinem, stąd też w szczególności w okresie letnim podróżuje nią wiele osób udających się na wakacje do Kołobrzegu i okolic. Z Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w 2010 roku wynika, że każdego dnia po tej trasie jeździ kilka tysięcy pojazdów silnikowych. Na odcinku Sępólna Krajeńskiego jest to prawie 9 tys. samochodów, które przejeżdżają przez centrum tego miasta, co jest bardzo uciążliwe dla mieszkańców. W okresie wakacyjnym to natężenie jest dużo większe.

 

Posłowie Iwona Kozłowska i Jarosław Katulski z PO w piśmie do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej sugerują umieszczenie budowy obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego w programie do 2020 roku.

 

Miasta Sępólno Krajeńskie i Kamień Krajeński ze względu na brak alternatywnego obejścia muszą sobie radzić dodatkowym natężeniem ruchu, co wobec braku alternatywnej drogi poza miastem stanowi duże zagrożenie dla konstrukcji budynków i uciążliwość dla osób w nich mieszkających. Droga w przypadku zablokowania jezdni w Sępólnie Krajeńskim i Kamieniu Krajeńskim nie ma alternatywnego przejazdu, ruch w miastach zostaje sparaliżowany. Rozwiązaniem problemu byłaby bezsprzecznie budowa obwodnic obydwu ośrodków miejskich – piszą posłowie do premier Bieńkowskiej.

 

Z apelem do rządu zwrócił się także wicemarszałek Sejmu Jerzy Wenderlich z Torunia.

 

W ostatnim czasie wyremontowano kilka kilometrów wzdłuż drogi krajowej nr 25 w okolicach Sępólna Krajeńskiego, gdzie stan nawierzchni był w nienajlepszym stanie. Przed rokiem grupa mieszkańców zablokowało ruch w Sępólnie, postulując o budowę obwodnicy tego miasta.