Marszałek chce inwestować w linie Bydgoszcz – Nakło

Fot: Paweł Zielke

Urząd Marszałkowski chce dalej inwestować w linie koleją nr 18, po wyremontowaniu w ramach BiT City odcinku Bydgoszcz – Toruń, coraz poważniej mówi się, że podobne prace, jeżeli uda się pozyskać środki finansowe, zostaną przeprowadzone na odcinku Bydgoszcz – Nakło.

Stację Bydgoszcz Główna – Nakło nad Notecią dzieli dokładnie 27 km. Pociągi Arrivy pokonują ją w około 32 minuty, zatrzymując się przy tym na pięciu pośrednich stacjach (Bydgoszcz Zachód, Bydgoszcz Osowa Góra, Pawłówek, Zielonczyn, Ślesin). Czas tej podróży może być jednak jeszcze bardziej skrócony.

 

Polityka Unii Europejskiej na lata 2014-2020 zakłada głównie inwestowanie w infrastrukturę kolejową, stąd też PKP PLK oraz Urząd Marszałkowski będą miały dużą szansę na pozyskanie funduszy.

 

Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Bartosz Nowacki na spotkaniu z samorządowcami w Kcyni przyznał, że nie wyklucza się włączenia Nakła do planowanego projektu BiT City II, czyli wychodzącego po za dwa rdzeniowe miasta pierwszego BiT City Bydgoszczy i Torunia. Docelowo możliwe jest nawet włączenie do niego także i Kcyni, jeżeli zostanie wyremontowana linia lokalna nr 281 Nakło – Kcynia.

 

Wdrożenie tych założeń oznaczałoby, że mieszkańcy dużej części powiatu nakielskiego, będą mogli dojeżdżać do Bydgoszczy pociągami bez konieczności stania w korkach i w bardzo konkurencyjnym dla komunikacji samochodowej czasie.

 

Są plany komunikacji ze Szczecinem

W Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku z perspektywą do 2030 roku, opracowanej na poziomie ministerialnym, pojawiają się zapisy zakładające z jednej strony poprawienie parametrów technicznych na odcinku Bydgoszcz – Nakło – Piła linii kolejowej nr 18, a następnie elektryfikacji odcinka Piła – Krzyż, dzięki czemu będą mogły jeździć pociągi bezpośrednie z Bydgoszczy do Szczecina.