Marszałek chce ograniczyć rolę kolei?



Polityka Unii Europejskiej na lata 2014-2020 zakłada wspieranie głównie inwestycji kolejowych. W naszym województwie zarówno nie planuje się zbyt wielu inwestycji,  a być może nawet będą likwidowane istniejące już połączenia chociażby na trasie Bydgoszcz – Chełmża – Toruń. Paradoksem jest jednak to, że ta linia kilka lat temu była pod potrzeby pasażerskie remontowana.

Sejmik rozpoczyna właśnie prace nad wojewódzkim planem transportowym.  Koncepcja autorstwa pracowników Urzędu Marszałkowskiego zakłada zwiększanie roli transportu autobusowego w województwie, a przy tym zmniejszanie znaczenia kolejowego.

 

Rola linii kolejowych nie posiadających elektryfikacji ma zostać  ograniczona tylko do połączeń Bydgoszcz – Tuchola oraz Toruń – Grudziądz. Jeżeli taki plan został by przyjęty to otwarte niedawno przez Arrive połączenie Bydgoszcz – Grudziądz nie zagościło by w rozkładach jazdy zbyt długo, podobnie sytuacja wygląda z połączeniem Bydgoszcz – Chełmża.

 

Studium transportowe w tym kształcie to także sygnał, że  specjalnie nie ma co liczyć na nowe połączenia, chociażby z Bydgoszczy do Szubina i Kcyni.

 

Kujawsko-Pomorskie  prezentuje zatem zupełnie odmienną politykę niż swój sąsiad, czyli województwo wielkopolskie, gdzie w lokalne linie kolejowe inwestuje się duże pieniądze.