Być może jeszcze w tym roku ruszy budowa nowego wiaduktu nad Kanałem Bydgoskim, który sprawi, że samochody jadące ulicą Nad Dorem (DK 25) w kierunku centrum będą jechały nim na wprost. Powstać ma także nowy wiadukt kolejowy.
Od długich miesięcy pod wiaduktem kolejowym, jadąc z kierunku Osowej Góry, obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu (ograniczona do jednego pasa ruchy) z powodu stanu technicznego tego obiektu infrastrukturalnego. Miasto doszło do porozumienia z koleją i miejsce starego wiaduktu powstanie nowy, który będzie przede wszystkim wyższy, dzięki czemu będą mogły ulicą Grunwaldzką poruszać się pojazdy wyższe od 2 metrów.
Nad ulicą Grunwaldzka przebiega linia kolejowa nr 131, która łączy obecnie Bydgoszcz i Trójmiasto z Inowrocławiem i Poznaniem. W planach dalekosiężnych jest uruchomienie także połączeń na Śląsk oraz krajów europy południowej, póki jednak co pociągi poruszają się na tym wiadukcie z powodu jego stanu technicznego z prędkością3 km/h. Do przebudowy wiaduktu miasto dołoży około 10 mln zł.
Kolejna inwestycja dotyczyć będzie budowy mostu, który połączy ulicę Nad Torem bezpośrednio z ulicą Grunwaldzką już po drugiej stronie Kanału Bydgoskiego. Koszt tej inwestycji to 23 mln zł, miasto liczy, że około 10 mln zł uda się pozyskać w ramach negocjowanego kontraktu terytorialnego.
Poszerzona zostanie także ulic Grunwaldzka do dwupasmowej. Z tego powodu część budynków pomiędzy ulicą Koronowską a Wiejską będzie wyburzona. Jak przewidują drogowcy, po wybudowaniu trasy S-5, ulica Grunwaldzka będzie głównym łącznikiem centrum miasta z ,,ekspresówką”.