Urząd Marszałkowski w końcu ujawnił poprawioną wersję ,,Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu Zbiorowego” dla województwa kujawsko-pomorskiego. Część zgłaszanych na etapie konsultacji uwag została uwzględniona, z punktu widzenia zachodniej części województwa jest to jednak bardzo mała ilość.
Marszałek wycofał się z możliwości likwidacji po 2020 roku zapowiadanych do likwidacji połączeń kolejowych m.in. Bydgoszcz – Chełmża. Pojawiły się też plany inwestycyjne w infrastrukturę kolejową np. Toruń – Chełmża – Grudziądz. Brak zapisów jednak dla uruchomienia nowych połączeń w zachodniej części województwa m.in. postulowanych: Bydgoszcz – Koronowo, Bydgoszcz – Szubin – Kcynia, Szubin – Żnin, Inowrocław – Żnin, czy Kcynia – Nakło – Więcbork.
Nie zmienia się właściwie też nic w kwestii komunikacji kolejowej pomiędzy Bydgoszczą i Inowrocławiem. Nadal zakłada się obsługę tej trasy przez tylko10 par pociągów dziennie, gdy autobusów ma być około 66. Oznacza to w praktyce, że Inowrocław na BIT City z prawdziwego zdarzenia przy tym planie nie ma szans.
Po konsultacjach uwzględniono natomiast w ramach przebudowy DK nr 25 na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław budowę obwodnic Złotnik Kujawskich i Nowej Wsi Wielkiej. Zapisanie tego w tym dokumencie daje szansę, że ta inwestycja w najbliższych latach będzie zrealizowana.
Zapisano także kilka połączeń autobusowych Bydgoszczy z Więcborkiem o co postulowano w powiecie sępoleńskim. Niestety nie ma już połączeń z Sypniewem, gdzie działa technikum rolnicze, w którym nauki pobierają uczniowie z dużej części powiatu sępoleńskiego oraz złotowskiego w województwie wielkopolskim, stąd też zapewne oczekiwania społeczności lokalnej nie zostały w całości zaspokojone.