Co piąty mieszkaniec województwa korzysta z e-administracji



Przez ostatnie lata zwiększyło się zainteresowanie załatwianiem spraw urzędowych za pośrednictwem internetu. Było to możliwe dzięki ułatwieniom wprowadzanym przez urzędy. W województwie kujawsko-pomorskim korzystanie z usług e-administracji jest jednak niższe niż średnia krajowa.

W roku 2013 w Polsce 88% przedsiębiorstw korzystało z internetu do kontaktów z administracją publiczną. Najwięcej było to w województwie śląskim – 93,7%, zaś najmniej w zachodniopomorskim – 81,4%. W województwie kujawsko-pomorskim ten wskaźnik wyniósł 84,2%, czyli nieco poniżej średniej krajowej. Wynika z danych, które przygotował Główny Urząd Statystyczny.

 

Wypadamy lepiej od województw: pomorskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego.

 

GUS przedstawił także zestawienie dotyczące korzystania obywateli z usług administracji publicznej. W województwie kujawsko-pomorskim z tej możliwości skorzystało w roku 2014 23,7% mieszkańców, więcej niż m.in. mieszkańców: wielkopolskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego i opolskiego.