W roku 2016 Miasto Bydgoszcz chce wydać na swoją promocję ponad 15 mln zł, ta kwota sprawi, że będziemy w krajowej czołówce wydatków promocyjnych. W porównaniu z bieżącym rokiem, wydatki promocyjne wzrosnąć mają o 3 mln zł.
Tak przynajmniej chce prezydent Rafał Bruski w swoim autorskim projekcie budżetu, którego I czytanie odbędzie się w środę na sesji Rady Miasta Bydgoszczy. Ostateczny budżet uchwalić radni mają dzień przed Sylwestrem. Radni opozycji w dyskusjach przyznają, że jest to wysoki wzrost, stąd też zapewne będą składać poprawki, aby zmniejszyć wydatki promocyjne.
Duże emocje budzi plan wydania 2,5 mln zł na wsparcie organizacji imprezy Camerimage, której właściciel nie kryje, iż od 2017 roku festiwal może zmienić swoją lokalizację. Rozważany jest m.in. Toruń.
Prawie 3 mln zł wydanych ma być na wsparcie w ramach promocji imprez sportowych, zaś ponad 3,5 mln zł imprez rozrywkowych.
Na współpracę zagraniczną z tej puli przeznaczone będzie zaledwie nieco ponad 450 tys. zł.