Bez reklamy ciężko rozwinąć biznesowe skrzydła. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest rozpoznawalność marki wśród potencjalnych odbiorców. Bardzo popularnym narzędziem marketingowym jest reklama zewnętrzna. Tak dobrze nam znane billboardy są na pozór prostą formą przekazu. Jak jednak zostać zapamiętany na dłużej? Jak zaplanować billboard, by zachęcił do skorzystania z oferowanych usług?
Zostań pozytywnie zapamiętany
Zaprojektowanie billboardu dla wielu może wydawać się sprawą prostą. Kiedy jednak zaczynamy tworzyć okazuje się, że zrobienie prostego, ale chwytliwego przekazu to spore wyzwanie. Ten „duży plakat” musi w zaledwie kilka sekund dotrzeć do świadomości potencjalnego klienta. Nie jest to jednak takie proste, gdyż w warunkach ulicznych jest mnóstwo innych bodźców, które skutecznie odciągają naszą uwagę od reklamy. Dlatego projekt billboardu musi być maksymalnie staranny i skuteczny. Powinien przyciągać uwagę i zostać zapamiętanym na dłużej. Najlepiej też, by budował w odbiorcy chęć posiadania produktu lub skorzystania z oferowanej usługi. Nie zapominajmy, że billboard znajdujący się na ulicy trafia do osób w bardzo różnym wieku, dlatego jego wydźwięk musi być bardzo uniwersalny.
Zaplanuj dokładnie każdy szczegół
Unikaj tego jak ognia
Zacznijmy od kolorów na billboardach nie sprawdzają się jasne kolory, które przez przechodniów i kierowców są słabo dostrzegalne. Dlatego przy tworzeniu projektu warto odrzucić wszelkie pastelowe barwy. Unikajmy zbyt dużej ilości tekstu. Umieszczanie zbyt obszernej informacji nie ma całkowicie sensu. Na billboardach sprawdzają się jedynie chwytliwe, krótkie hasła. Nie można wybierać małych, nieczytelnych czcionek, które są słabo widoczne z większej odległości. Pomiędzy literami, a tłem musimy zachować duży kontrast. Prawy dolny róg to miejsce, które przez wielu nie jest praktycznie dostrzegane, dlatego nie umieszczajmy w tym miejsu ważnych treści. Wykazując się swoją kreatywnością i kierując się tymi prostymi zasadami bez problemu stworzymy dobrej jakości billboard.