Spore problemy PESA w Niemczech



W 2011 roku PESA podpisała z regionalnym przewoźnikiem Ragenlbahn historyczną umowę na dostawę 12 spalinowych pociągów typu Link. Część pociągów zgodnie z umową została już wyprodukowana, ale na przeszkodzie dla realizacji tego zamówienia stanęli niemieccy urzędnicy.

Łącznie dla Ragenlbahn PESA miała wyprodukować 12 pociągów. Władze tej firmy z powodu wydłużającego się okresu dostarczenia pierwszych składów zdecydowały się zrezygnować z usług bydgoskiej firmy. Niewykluczone, że z powodu niedotrzymania zamówienia PESA będzie musiała zapłacić także kary umowne.

 

Problemem jest Niemiecki Urząd Kolejowy (EBA), który dość długo prowadzi procedurę dotyczącą przyznania dla pojazdów PESA homologacji na niemieckie tory. W Niemczech ta procedura trwa dość długo. Nieoficjalnie się mówi, że taką homologację Linki mają dostać dopiero latem, a do tego czasu nie chce czekać Ragenlbahn.