Przebudowa Węzła Zachodniego powoli dobiega końca – w środę firma Skanska przeprowadziła operację montażu środkowego przęsła budowanego mostu, które ważyło 110 ton. W rezultacie nad Kanałem Bydgoskim unosi się już metalowa konstrukcja mostu.
Do montażu tej części konstrukcji mostu zaangażować trzeba było dźwig o wysokości 60 metrów. Ważące 110 ton przęsło ma długość 20 metrów. Zostało ono wykonane w Wytwórni Konstrukcji Stalowych w Kielcach. Łącznie w konstrukcję mostu wykorzystane ma zostać 317 ton stali, 200 ton zbrojenia i ok. 4,2 tys. ton betonu. Zakończenie inwestycji zaplanowano na październik.
Budowany równolegle most ma zwiększyć przepustowość ulicy Grunwaldzkiej i ułatwić komunikację w rejonie Ronda Maczka, gdzie krzyżuje się trasa W-Z w kierunku Fordonu, ulica Grunwaldzka w kierunku centrum miasta oraz w przeciwnym kierunku Osowej Góry, gdzie planowany jest węzeł drogi ekspresowej S-5 oraz ulicy Nad Torem w kierunku na Koszalin, gdzie także powstać ma węzeł drogi S-5.