Zachęcali robiących przedświąteczne zakupy do kupowania polskiego



Młodzież Wszechpolska przeprowadziła w piątek w Bydgoszczy akcję ,,Kupuj polskie”. Celem inicjatywy było zwrócenie uwagi bydgoszczanom, że od tego jakie kupują produkty zależy kondycja polskiej gospodarki, czyli ma to też wpływ na lokalne miejsca pracy. Podobne akcje organizowane były w całej Polsce.

Kampania plakatowa miała na celu uświadomić społeczeństwo, że kupując polski produkt, wspieramy firmy płacące podatki i zatrudniające w naszym kraju. Z kolei, gdy kupujemy produkt pochodzenia zagranicznego, to wspieramy tamtejszych przedsiębiorców.

 

Świadome robienie zakupów niesie dwie korzyści. Po pierwsze jest to lepsza kondycja firm dających pracę w naszym kraju, a to przekłada się natomiast na wyższe wpływy do budżetu państwa i samorządów, czyli zwiększa nasze możliwości inwestycyjne.

 

 

Taka świadomość funkcjonuje w krajach najlepiej rozwiniętych. W ostatnich latach w Wielkiej Brytanii popularne było hasło ,,Buy English”, które przy wsparciu tamtejszego rządu, wspierała angielskie wyroby.