Na liniach autobusowych przejętych ostatnio przez przewoźnika KDD Trans, niektóre autobusy nie mają wywieszonego w widocznym miejscu, wewnątrz pojazdu, numeru bocznego. Utrudnia to zakup biletu za pomocą aplikacji mobilnej SkyCash, której użytkowanie jest przewidziane w zasadach korzystania z usług komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
SkyCash to aplikacja na telefony komórkowe i tablety, która umożliwia zakup biletów m.in. w bydgoskiej komunikacji miejskiej. Rozwiązanie to wydaje się wygodne w szczególności dla osób korzystających z jednorazowych biletów, gdyż wystarczy mieć przy sobie urządzenie mobilne. Z racji, iż cały czas siatka dystrybucji biletów budzi zastrzeżenia, aplikacja SkyCash ułatwia części bydgoszczan życie.
Wystarczy wpisać numer linii i numer autobusu, aby zakupić bilet. I tutaj zaczynają się schody, bowiem niektóre autobusy przewoźnika KDD Trans (konkurencyjny wobec MZK, który obsługuje m.in. linie 51, 58 i 56), nie ma w pojeździe widocznego numeru bocznego, który powinien być naklejony dokładnie za kabiną kierowcy. Numer boczny jest widoczny tylko na przedzie pojazdu, co znacznie utrudnia jego dostrzeżenia, a po wejściu do autobusu jest właściwie niemożliwe.
Zwróciliśmy się do Urzędu Miasta Bydgoszczy o pilną interwencję w tej sprawie.
Uzupełnienie: (godzina 12:30)
ZDMiKP poinformował nas, że po naszej interwencji, przewoźnik uzupełnił brakujące numery boczne w pojazdach.