Koniec z budowaniem marki turystycznej na wyczucie



W środę odbędzie się w hotelu Ikar II Bydgoskie Forum dla Turystyki, którego głównym inicjatorem jest Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna ByLOT. Odbyć ma się poważna debata podmiotów, którym zależy na rozwoju potencjału turystycznego Bydgoszczy.

– Miasto obecnie buduje markę turystyczną trochę na wyczucie. Nie ma jednak żadnej strategii – ocenia Karol Słowiński, prezes ByLOT. Jego zdaniem, mając większe ambicje turystyczne musimy zmienić filozofię jej organizacji.

 

– Celem naszego forum będzie wypracowanie modelu zarządzania turystykom w Bydgoszczy. Jest mocna potrzeba uściślenia – kto za co jest odpowiedzialny i na co otrzymuje pieniądze – wyjaśnia Słowinki – Potrzebna będzie bardzo poważna debata.

 

Zdaniem prezesa ByLOT Bydgoszcz staje się coraz bardziej popularną destynacją turystyczną. Mamy do czynienia ze systematycznym wzrostem odwiedzających nas gości. Pisaliśmy również o tym kilka tygodni temu, opierając się o dane Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczące liczby udzielanych noclegów, gdzie notujemy z roku na rok tendencję wzrostową. Słowiński wskazuje, że szczególnie widoczny stał się wzrost weekendowej turystyki.

 

Działania mające na celu opracowanie modelu zarządzania turystykom, popierane mają być przez władze miasta. Jak się dowiedzieliśmy, we wrześniu prezydent powołać ma specjalny zespół programowy, który oprze się o owoce zbliżającego się II Bydgoskiego Forum dla turystyki.