Port w Solcu Kujawskim doprowadzi do upadku Portu Bydgoszcz?



Fot: Paweł Zielke

Od wielu miesięcy toczy się dyskusja na temat lokalizacji multimodalnego węzła portowego. Przeglądając naukowy artykuł przemawiający za Otorowem w Solcu Kujawskim nie zauważymy argumentów hydrologicznych, odnieść można natomiast, iż głównym założeniem jest polityka Zarządu Województwa w Toruniu.

 

Szerszą analizę prezentuje na łamach PopieramBydgoszcz.pl – Lokalizacja portu w Solcu Kujawskim to polityczne zamówienie?

 

Analizują publikacje przygotowaną przez naukowców optujących za portem w Otorowie dowiadujemy się, iż sugerują oni podobne możliwości przeładunkowe do Portu Bydgoszcz. Zatem nie powstanie w rezultacie rewolucyjna inwestycja, ale podobny port, który konkurowałby z bydgoskim.

 

Ponadto naukowcy opierają się na linii kolejowej nr 18 (Kutno – Toruń – Bydgoszcz), która ma dla ruchu towarowego znacznie mniejsze znaczenie od przebiegającej przez Łęgnowo linii kolejowej nr 201 łącząca porty ze Śląskiem. Docelowo Komisja Europejska przewiduje, iż ta linia wejdzie w skład sieci TEN-T i obsługiwać będzie ruch aż z Wiednia, Wenecji i Bolonii.

 

Otorowo podlega również ochronie środowiska naturalnego w ramach programu Natura2000.