W poniedziałek na Komisji Gospodarki Komunalnej omawiano ewentualną lokalizację terminala intermodalnego w Bydgoszczy. Miejska Pracownia Urbanistyczna wstępnie wskazywała na lokalizację takiej infrastruktury w okolicach linii kolejowej nr 201 w Łęgnowie, bądź obok ulicy Przemysłowej. Działania w tym kierunku podjął również poseł Łukasz Schreiber.
Węzeł intormodalny służyć miałby przeładunkowi kontenerów z transportu drogowego na kolejowy. Udział transportu intermodalnego w Polsce rośnie z roku na rok. Jeszcze w 2012 roku przewozy intermodalne stanowiły 3,48% całego transportu kolejowego w naszym kraju jeżeli chodzi u udział w masie oraz 6,21% w pracę przewozową. W I kwartale bieżącego roku odnotowano 5,59% udziału w masie i 8,43% w pracy przewozowej.
Lokalizacja Bydgoszczy wydaje się atrakcyjna z powodu przebiegu kolejowej magistrali transeuropejskiej Bałtyk – Adriatyk. Bydgoszcz jako platformę multimodalną sieci TEN-T wskazuje Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady NR 1315/2013.
Poseł Łukasz Schreiber zwrócił się do przedstawicieli rządu z zapytaniem, czy w najbliższych planach inwestycyjnych podlegających państwu przewoźników (PKP Cargo oraz Lotos Kolej), znajdują się inwestycje w Bydgoszczy. Powstanie takiej infrastruktury za środki krajowe, na pewno przełożyłoby się na nowe miejsca pracy w naszym regionie.