Do 29 marca Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej prowadzi konsultacje nad koncepcją skomunikowania Węzła Zachodniego z Węzłem Wschodnim. Niestety znalezienie szczegółowych informacji na stronie internetowej ZDMiKP wymaga nieco wysiłku, co może nieco zniechęcać do konsultacji.
Szczegółowe informacje znajdują się pod linkiem – http://zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/pl/42-inne/3294-rozbudowa-trasy-wschod-zachod-na-odcinku-od-wezla-zachodniego-do-wezla-wschodniego
Tam też możemy pobrać formularz konsultacyjny. ZDMiKP pyta nas tak naprawdę za jakim zaproponowanym wariantem się opowiadamy.
Wariant 1 będzie najtańszy i zakłada tylko budowę drugiego mostu nad Brdą wzdłuż ulicy Witolda Pileckiego, a następnie wiaduktu kolejowego oraz budowę wielopoziomowego Węzła Wschodniego.
W wariancie 2 dodatkowo zostaną poprowadzone tunelem bezkolizyjne skrzyżowania z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. Jest to wariant najdroższy. Dodatkowo planowane są buspasy, co wiązać będzie się z potrzebą zakupu nowych gruntów, dlatego też zaproponowano nie obejmujący tych założeń wariant 2 bis.
Wariant 3 opiera się na budowie bezkolizyjnych skrzyżowań z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego w ramach idącej nad ziemią estakady.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wariant 2 i 3 łączyć. Dla przykładu sam prezydent Rafał Bruski przyznał, że nie wyobraża sobie estakady nad ulicą Gdańską, gdyż to popsułoby krajobraz, stąd też najbardziej rozsądnym bezkolizyjnym rozwiązaniem byłby tunel. W przypadku ulicy Wyszyńskiego ekonomia może przekonywać natomiast do estakady, gdyż budowa tunelu byłaby znacznie droższa.