Zdaniem fundacji Centrum Zrównoważonego Transportu jest to możliwe, trzeba tylko poddać rozkłady jazdy optymalizacji. Większa liczba pociągów, skutkować ma większą atrakcyjnością kolei, co przyciągnie nowych pasażerów i zwiększy przychody z tytułu sprzedaży biletów. Obecnie zbierane są w internecie podpisy pod petycją, które mają skłonić Samorząd Województwa do wprowadzenia postulatów przy grudniowej korekcie rozkładów jazdy.
Obecnie mamy 10 pociągów relacji Bydgoszcz – Nakło nad Notecią. CZT postuluje o zwiększenie ich do 18.
-Z Nakła nad Notecią do Bydgoszczy nie ma żadnego pociągu regionalnego między 8:42 i 12:50 oraz między 12:50 i 15:51. Nie lepiej jest też w drugą stronę – żaden pociąg nie wyjeżdża od 7:35 aż do 11:40, a po 11:40 następne połączenie jest o 14:43 – Taka oferta nie ma nic wspólnego ze standardem kolei wokół dużego wojewódzkiego miasta – ocenia Krzysztof Rytel, prezes Centrum Zrównoważonego Transportu.
CZT proponuje rozkład jazdy, w którym od godziny 4:51 do godziny 21:51 pociągi z Nakła do Bydgoszczy wyjeżdżają raz na godzinę. Dodatkowo prawie przez cały dzień, pociąg stację Nakło opuszczałby o danej godzinie z 51 minutami, dzięki czemu podróżni łatwo przyzwyczaili się by do rozkładu jazdy.
Proponowany rozkład jazdy
Propozycja CZT zakłada również zwiększenia liczby połączeń Bydgoszczy z Chełmżą, Toruniem i Inowrocławiem.
Inicjatywę można wesprzeć podpisując się pod petycją pod linkiem – http://czt.org.pl/kndk/kolej-na-dobra-kolej-w-kujawsko-pomorskiem/
Infografika CZT
Inicjatywę w regionie wspiera bezpośrednio Ruch Obywatelski Lepsza Bydgoszcz.