BiT City II aż do Lipna? W końcu to część toruńska województwa



Zakończyły się negocjacje dotyczące zmian w Kontrakcie Terytorialnym dla województwa kujawsko-pomorskiego. Ostatecznie udało się podtrzymać zapisy dotyczące potrzeby modernizacji linii kolejowej nr 27 z Torunia do Nasielska (na odcinku Toruń – Lipno). To zadanie w hierarchii znajduje się wyżej niż chociażby potrzeby południowej części powiatu nakielskiego.

Jeszcze kilka tygodni temu zakładano, że prace na linii kolejowej nr 27 dotyczyć będą właściwie tylko terenu Miasta Torunia i będą prowadzić do dyslokacji przystanków. Miało chodzić zatem typowo o działanie toruńskiej kolei miejskiej. Ostatecznie w Kontrakcie Terytorialnym znalazły się zapisy dotyczące nawet elektryfikacji odcinka Toruń – Lipno. Wskazuje się przy tym, że ma być to projekt w ramach BiT City II.

 

Na chwilę obecną nie ma jednak jeszcze wskazanego finansowania dla tej inwestycji. Nie będzie to na pewno Regionalny Program Operacyjny, do którego linia kolejowa nr 27 się nie zakwalifikowała. Dużo zależeć będzie zatem o ewentualnego zaangażowania się PKP oraz funduszy unijnych z programów krajowych.

 

Zadania związane z linią kolejową nr 27 ujęto w Kontrakcie Terytorialnym na 16 pozycji. W tym dokumencie ujęto również ewentualną rewitalizacje szlaku kolejowego Bydgoszcz – Kcynia (bez wskazania czy będzie to linia nr 356 z Bydgoszczy, czy 281 z Nakła). Odcinek do Kcyni znalazł się jednak na samym końcu Kontraktu Terytorialnego – na 43 pozycji.