Jesienią zakończy się współpraca Miasta Bydgoszczy z obecnym operatorem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego Bike U. W chwili obecnej prowadzone jest postępowanie przetargowe na obsługę BRA w latach 2018-2020. Przy tej okazji podnoszona jest kwestia rozbudowy siatki stacji.
Obecnie Bydgoskie Rower Aglomeracyjny liczy 37 stacji i 395 rowerów. Od przyszłego roku warunki przetargowe zakładają rozrost do 51 stacji i 550 rowerów – nowe stacje miałyby powstać w Fordonie. Jednocześnie umowa zakładać ma możliwość powstania dodatkowych stacji w zachodnich dzielnicach Bydgoszczy w nieco późniejszym czasie.
Zainteresowane obsługą Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego wyraziły cztery firmy, dzisiaj miało miejsce otwarcie ofert przetargowych. Najtańszą ofertę zaproponował dotychczasowy operator Bike U w wysokości 5,525 mln zł; najdroższa oferta firmy NextBike to zaś 6.262 mln zł. Pośrednie oferty należą do konsorcjum firm Kabit i Megasonic oraz WIM System. Teraz urzędnicy będą szczegółowo analizować złożone oferty. Zdecyduje nie tylko najniższa cena, ale również takie elementy jak czas reakcji na powstające usterki.
Co jest istotne – od przyszłego roku niezależnie kto wygra przetarg, na bydgoskich ulicach pojawią się całkowicie nowe rowery. Znikną zatem dość wyeksploatowane obecnie rowery, które w trakcie dwóch pierwszych sezonów funkcjonowania BRA były wypożyczone ponad milion razy.