Na temat BiT City II politycy lubią dużo mówić, ale też jakoś mało konkretnie. Wobec poszczególnych samorządowców padają obietnice, do tej pory jednak całościowo tego projektu nikt nie zaprezentował.
W oparciu o te wypowiedzi i dokumenty strategiczne na łamach PopieramBydgoszcz.pl ukazało się zestawienie jakie zadania kolejowe są kluczowe dla władz województwa w najbliższej perspektywie unijnej.
Zakłada się następujące zadania:
-włączenie Inowrocławia, Włocławka i Grudziądza do szybkiej kolei metropolitalnej wraz z wprowadzeniem zintegrowanej taryfy z komunikacją miejską (coś podobnego jak funkcjonuje w ramach BiT City w Bydgoszczy i Toruniu). Oprócz licznych zapowiedzi marszałka Piotra Całbeckiego, również w Kontrakcie Terytorialnym zapisano, że BiT City II ma objąć miasta prezydenckie.
Szerszą analizę przeczytać można na łamach PopieramBydgoszcz.pl – http://popierambydgoszcz.pl/2017/02/bit-city-ii-wizja-marszalka-i-nasz-pomysl-na-rozwoj-regionalnej-kolei/
Ruch Obywatelski Lepsza Bydgoszcz przedstawia również działania ważne z punktu widzenia Bydgoszczy, które w BiT City II się nie znalazły.